|
Author
|
|
Zeronimo
|
Zeronimo
Posted 5 Years Ago
|
|
Group: Forum Members
Last Active: 6 Months Ago
Visits: 19.3K
|
Every time I open iClone or CC3 I have to reinstall these packs. Do others have the same problem or am I the only one?

|
|
|
|
|
hirospot
|
hirospot
Posted 5 Years Ago
|
|
Last Active: 4 Years Ago
Visits: 5.9K
|
Hi Zeronimo, Smart Gallery just shows the status of the contents whether they are installed already or not installed yet in Alphabetical order. As soon as you double-click on the contents listed in the " not installed" table, they are installed and transferred to the installed table. Once the contents are installed, they are shown with color image (not for Motion pack) in the " installed" table. Please re-open the iClone, they are suppose to be shown in the installed area. Fig1. Installed table Thank you, Hiro
|
|
|
|
|
Zeronimo
|
Zeronimo
Posted 5 Years Ago
|
|
|
Yes, this should be the normal behaviour, but not in my case. Every time I open iClone or CC3 I have to reinstall them again, they are always in Not Installed.
|
|
|
|
|
Postfrosch
|
Postfrosch
Posted 5 Years Ago
|
|
Last Active: 2 Years Ago
Visits: 18.4K
|
I have the same problem. They are the same packages as yours. Every time I start IC 7.8 and Smartgallery I have to click on "Installtion". The display images are immediately colored and the message "Installation finished" appears The whole procedure is not really time-consuming, just annoying Greetings from Germany Postfrosch
--------------------------------------------------------------

|
|
|
|
|
Edward (RL)
|
Edward (RL)
Posted 5 Years Ago
|
|
Last Active: 2 Months Ago
Visits: 4.9K
|
Hello,
After some discussion with R&D, this is maybe due to the folder authority issue or the folder was being blocked when Smart Gallery tries to update it.
Please try removing all of the files under: %ProgramData%\Reallusion\ContentManager\ExternalBatchSync\ If the issue still exists, please contact Reallusion support.
Edward
|
|
|
|
|
Zeronimo
|
Zeronimo
Posted 5 Years Ago
|
|
|
Edward (RL) (8/27/2020)
Hello,
After some discussion with R&D, this is maybe due to the folder authority issue or the folder was being blocked when Smart Gallery tries to update it.
Please try removing all of the files under: %ProgramData%\Reallusion\ContentManager\ExternalBatchSync\ If the issue still exists, please contact Reallusion support. Edward Many thanks Edward, I did the manipulation for Iclone and it works perfectly. After doing the Manipulation they were still in "Not Installed", I reinstalled them, and after closing and reopening Iclone the packs appear well in "Installed". Now I just have to do the same for Character Creator. :) :) :)
|
|
|
|
|
mpata
|
|
|
Visits: 44
|
Bonjour, Je n'arrive pas à résoudre ce problème: Dans le Hub, smart gallery s'affiche dans les plugin installés mais il est introuvable dans iclone (le dernier) Et impossible de le désinstaller. La mise à jour vers la version 1.12 ne se lance pas et m'indique que le fichier n'existe pas ... Et si je tente de réinstaller le programme téléchargé sur le site, un message m'indique qu'il est déja sur iclone ... Alors je tourne en rond, de plus pour charger un actif dans iclone, je dois passer par smartgallery et donc ça marche pas .. Merci pour toute info (je viens de dépenser 1000E et ce qui me parait etre un micro probleme me gache en fait mes premières impressions !!) A très vite je l'espère.
|
|
|
|
|
matenn30
|
matenn30
Posted 5 Years Ago
|
|
Last Active: Last Year
Visits: 3.3K
|
For more details, please post a commentary or commentary video on Smaer Gallery. I would be more grateful if it could be made easy to understand for beginners. Until yesterday, I was left behind in the system of that era. もっと詳しくSmaerGaleryでの解説や解説動画を投稿してください。初心者などに、わかりやすくできるともっとありがたいです。自分も昨日までは、その時代のシステムに取り残されました。 This comment is bilingual in Japanese and English. このコメントは、日英2か国語です。
The forum is an amateur. フォーラムは素人です。
|
|
|
|
|
Zeronimo
|
Zeronimo
Posted 5 Years Ago
|
|
|
mpata (10/4/2020)
Bonjour, Je n'arrive pas à résoudre ce problème: Dans le Hub, smart gallery s'affiche dans les plugin installés mais il est introuvable dans iclone (le dernier) Et impossible de le désinstaller. La mise à jour vers la version 1.12 ne se lance pas et m'indique que le fichier n'existe pas ... Et si je tente de réinstaller le programme téléchargé sur le site, un message m'indique qu'il est déja sur iclone ... Alors je tourne en rond, de plus pour charger un actif dans iclone, je dois passer par smartgallery et donc ça marche pas .. Merci pour toute info (je viens de dépenser 1000E et ce qui me parait etre un micro probleme me gache en fait mes premières impressions !!) A très vite je l'espère.
S'il est marqué comme installé dans le HUB
Je ne sais pas comment tu as tenté de le désinstaller mais la procédure normale est la suivante :
1 - Cliques sur la petite flêche en face de Smart Gallery 2 - Cliques sur désinstaller ça devrait le faire.
Sinon tu peux aussi le désinstaller en passant par : bouton Démarrer -> Paramètres -> Applications -> chercher dans la liste "Smart Gallery Plug-in for iClone" et le désinstaller
ensuite tu devrais pouvoir le réinstaller
|
|
|
|
|
mpata
|
|
|
Visits: 44
|
Bonjour et merci pour votre rapidité... Le problème est justement que l’action sur uninstall dans le Hub reste sans effet et dans le menu désinstallation de Windows le programme existe bien pour CC3 mais pas pour Iclone....
j’ai pourtant acheté les deux en même temps dans le pack animation . je peux passer par une installation traditionnelle pour charger un plugin sur iclone mais je ne peux pas activer les produits « free » déjà installés....c’est rageant car smart gallery semble être un outil pratique pour le peu que j’ai pu voir sur CC3 où il fonctionne très bien...(j’ai pu sans soucis faire les manipulations que vous indiquez et le réinstaller mais il ne m’avait pas posé de soucis au départ..) J’ai également desinstallè Iclone mais smart gallery apparaissait toujours dans le Hub et impossible de le supprimer.... Merci pour votre disponibilité c’est très appréciable.. mpata
|
|
|
|