Profile Picture

Face Gen Artist 2

Posted By RoGrie 8 Years Ago
You don't have permission to rate!
Author
RoGrie
Posted 8 Years Ago
View Quick Profile
Distinguished Member

Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)

Group: Forum Members
Last Active: 3 Years Ago
Hallo,
ich habe ein bisschen mit Face Gen Artist 2 rumgespielt und finde das Ergebnis im Moment (so lange ich in Face Gen Artist 2, bin ) ansprechender bzw realistischer als das Ergebnis von CTA 8.13. Um das ganze nach Iclone zu bringen muß man ja den Weg über DAZ  Genesis 2  nehmen. Nur hier geht mein Problem los. Ich bekomme den outpu nach DAZ kopiert. Wenn ich dann aber den STD Char Male Genesis 2 aufrufe finde ich die Morphdaten nicht bzw kann sie nicht zuornen.
Hat hier schon mal einer mit dem Programm gearbeitet und mir einen Tip geben wo ich ansetzen kann.
Danke und viele Grüße
RoGrie

Shop: http://city.reallusion.com/store/rogrie
action_2009
action_2009
Posted 8 Years Ago
View Quick Profile
Distinguished Member

Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)

Last Active: 5 Years Ago
Hi Rogrie
Damit der Beitrag nicht als Nicht beantwortet im Raum steht, antworte ich hier auch noch mal.
Ich hatte dir eine PM geschick und du hattest mir geschrieben das es dir geholfen hatte.
Was war ausschlaggebend?. Der Text aus dem Programm?
MFG action

https://forum.reallusion.com/Uploads/Images/74864ce4-3fc2-4786-8807-cbce.jpg

Meine Homepage
Mein Videokanal

RoGrie
RoGrie
Posted 8 Years Ago
View Quick Profile
Distinguished Member

Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)Distinguished Member (6.4K reputation)

Last Active: 3 Years Ago
Hallo, 
ja der Text aus dem Programm, hier war der Zielpfad komplett angegeben, während es aus der Face Gen Artist 2 Version  nicht so eindeutig hervorging  
Danke nochmal
Gruß
RoGrie

Shop: http://city.reallusion.com/store/rogrie
action_2009
action_2009
Posted 8 Years Ago
View Quick Profile
Distinguished Member

Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)Distinguished Member (13.7K reputation)

Last Active: 5 Years Ago
Hier mal ein Beispieltext der bei der Proversion mit ausgegeben wird.
Viellleicht kann sich der eine oder andere, der das Programm ausprobieren möchte danach orirntieren.
_______________________________________________________________________________________
Beispieltext aus FaceGen Artist Pro für G3:

Your new morph has been saved here:

C:\Users\Public\Documents\My DAZ 3D Library\data\DAZ 3D\Genesis 3\Male\Morphs\FaceGen\Erik.dsf

Your new texture images have been saved here:

C:\Users\Public\Documents\My DAZ 3D Library\Runtime\Textures\FaceGen\Genesis3M\Erik\

To apply your new face shape:

0. Restart Daz Studio.
 1. Load the Genesis 3 Male mesh (Smart Content -> Files -> Figures).
 2. Select Parameters (or Shaping -> Editor) -> Genesis 3 Male -> Actor -> Head.
 3. Your new control should appear under the name you gave it. Move to 100%

To apply your new color maps:

1. Select Surfaces -> Editor -> Genesis 3 Male' -> Surfaces.
 2. Bind surfaces to images by selecting, then clicking on the image icon in     'Diffuse Color' and choosing 'browse':
    Bind the following surfaces to the respective image:
    Ears,EyeSocket,Face,Lips : tex_face.jpg
    Irises,Pupils,Sclera : tex_eyes.jpg
    Torso : tex_torso.jpg
    Arms : tex_arms.jpg
    Legs : tex_legs.jpg
 3. (optional) For Eyelashes, reduce Opacity Strength to 0 for best likeness.Your new morph has been saved here:

C:\Users\Public\Documents\My DAZ 3D Library\data\DAZ 3D\Genesis 3\Male\Morphs\FaceGen\Erik.dsf

Your new texture images have been saved here:

C:\Users\Public\Documents\My DAZ 3D Library\Runtime\Textures\FaceGen\Genesis3M\Erik\

To apply your new face shape:

0. Restart Daz Studio.
 1. Load the Genesis 3 Male mesh (Smart Content -> Files -> Figures).
 2. Select Parameters (or Shaping -> Editor) -> Genesis 3 Male -> Actor -> Head.
 3. Your new control should appear under the name you gave it. Move to 100%

To apply your new color maps:

1. Select Surfaces -> Editor -> Genesis 3 Male' -> Surfaces.
 2. Bind surfaces to images by selecting, then clicking on the image icon in     'Diffuse Color' and choosing 'browse':
    Bind the following surfaces to the respective image:
    Ears,EyeSocket,Face,Lips : tex_face.jpg
    Irises,Pupils,Sclera : tex_eyes.jpg
    Torso : tex_torso.jpg
    Arms : tex_arms.jpg
    Legs : tex_legs.jpg
 3. (optional) For Eyelashes, reduce Opacity Strength to 0 for best likeness.
MFG action

https://forum.reallusion.com/Uploads/Images/74864ce4-3fc2-4786-8807-cbce.jpg

Meine Homepage
Mein Videokanal

Reading This Topic