English

Profile Picture

Iclone Lip Sync Animation Contest 2021 (WIP-Mira Ghaly- I ll be)

Posted By 3MGA 4 Years Ago
You don't have permission to rate!

Iclone Lip Sync Animation Contest 2021 (WIP-Mira Ghaly- I ll be)

Author
3MGA
Posted 4 Years Ago
View Quick Profile
Junior Member

Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)

Group: Forum Members
Last Active: Last Year

Hierist mein zweiter WIP- Beitrag. diesmal nur erklärt:
Die Stimmeund der Song sind im Original von Mira Ghaly. Leider konnte ichlediglich in CC3+ den Avatar selbst zusammenbauen (ohne Hilfe einesHeadshot)
Hierzu nutze ich auch Skin Gen. Der Avatar siehtder echten Mira nur etwas ähnlich.  
Den Song habeich dann in Iclone in AccuLips geladen und das Mundbild angepasst undauf den Charakter übertragen. 
Danach habe ich Augen,Augenbrauen und Mund weiter bearbeitet. Zuletzt hab ich dann nocheinfache Bewegungen mit Mix Motion erstellt.
Danach habe ich dieKamerafahrten erstellt und die "Wackel- Rotation"nachträglich mit dem Curve Editor eingegeben. Die Szene bestanddiesmal in Iclone nur aus dem Charakter. Mit Livelink habe ich nurdie Kamerafahrten zu Unreal Engine 4 übertragen, weil ich neu beiUnreal engine bin und das Ergebnis der übertragenen Figuren michnoch nicht überzeugte. Den Background habe ich dann über Unrealgerendert und den Charackter habe ich als Png pro Kamerafahrt inIClone gerendert. Alle Videospuren Spuren + die Audiospur habe ich inAdobe Premiere 2021 zusammengemischt und das Video fertiggestellt.

Thevoice and the song are originally from Mira Ghaly. Unfortunately Iwas only able to assemble the avatar myself in CC3 + (without thehelp of a headshot) Ialso use Skin Gen for this. The avatar only looks a bit like the realMira. Ithen loaded the song into Iclone in AccuLips and adjusted the faceimage and transferred it to the character. ThenI worked on my eyes, eyebrows and mouth. Finally, I created simplemovements with Mix Motion. ThenI created the tracking shots and subsequently entered the "wobblerotation" with the Curve Editor. This time in Iclone the sceneconsisted only of the character. With Livelink I only transferred thetracking shots to Unreal Engine 4 because I'm new to Unreal Engineand the results of the transferred figures have not yet convinced me.I then rendered the background using Unreal and rendered thecharacter as a png per tracking shot in IClone. I mixed all the videotracks + the audio track in Adobe Premiere 2021 and finished thevideo.

Sohere is the result:

StyleMarshal
StyleMarshal
Posted 4 Years Ago
View Quick Profile
Distinguished Member

Distinguished Member (14.4K reputation)Distinguished Member (14.4K reputation)Distinguished Member (14.4K reputation)Distinguished Member (14.4K reputation)Distinguished Member (14.4K reputation)Distinguished Member (14.4K reputation)Distinguished Member (14.4K reputation)Distinguished Member (14.4K reputation)Distinguished Member (14.4K reputation)

cool !  :)
charly Rama
charly Rama
Posted 4 Years Ago
View Quick Profile
Distinguished Member

Distinguished Member (8.1K reputation)Distinguished Member (8.1K reputation)Distinguished Member (8.1K reputation)Distinguished Member (8.1K reputation)Distinguished Member (8.1K reputation)Distinguished Member (8.1K reputation)Distinguished Member (8.1K reputation)Distinguished Member (8.1K reputation)Distinguished Member (8.1K reputation)

nice 

3MGA
3MGA
Posted 4 Years Ago
View Quick Profile
Junior Member

Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)Junior Member (234 reputation)

Bassline303 - Ich danke Dir
3MGA
3MGA
Posted 4 Years Ago
View Quick Profile
Junior Member

Thanks @ charly Rama 
toystorylab
toystorylab
Posted 4 Years Ago
View Quick Profile
Distinguished Member

Distinguished Member (17.3K reputation)Distinguished Member (17.3K reputation)Distinguished Member (17.3K reputation)Distinguished Member (17.3K reputation)Distinguished Member (17.3K reputation)Distinguished Member (17.3K reputation)Distinguished Member (17.3K reputation)Distinguished Member (17.3K reputation)Distinguished Member (17.3K reputation)

Last Active: Last Week
Nice ;)

Toystorylab on Vimeo : 75% of original size (was 671x19) - Click to enlargehttps://forum.reallusion.com/uploads/images/ce44ea78-6984-47d8-9bf4-b783.png    Crassitudes (my "Alter Ego") on Youtube: 75% of original size (was 671x19) - Click to enlargehttps://forum.reallusion.com/uploads/images/fcc4df30-b3a8-40a5-a427-0735.png

3MGA
3MGA
Posted 4 Years Ago
View Quick Profile
Junior Member

Thanks @ toystorylab
rosuckmedia
rosuckmedia
Posted 4 Years Ago
View Quick Profile
Distinguished Member

Distinguished Member (9.4K reputation)Distinguished Member (9.4K reputation)Distinguished Member (9.4K reputation)Distinguished Member (9.4K reputation)Distinguished Member (9.4K reputation)Distinguished Member (9.4K reputation)Distinguished Member (9.4K reputation)Distinguished Member (9.4K reputation)Distinguished Member (9.4K reputation)

@3MGA
Nice😀
Greetings rosuckmedia
3MGA
3MGA
Posted 4 Years Ago
View Quick Profile
Junior Member

Danke Rosuckmedia

Reading This Topic

0 active, 0 guests, 0 members, 0 anonymous.
No members currently viewing this topic!