Profile Picture

3D Stereoscopic Anaglyph

Posted By Amadeus 6 Years Ago
You don't have permission to rate!
Author
Message
Amadeus
Amadeus
Posted 6 Years Ago
View Quick Profile
Distinguished Member

Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)

Group: Forum Members
Last Active: 2 Years Ago
Posts: 2.3K, Visits: 3.7K


********************************************************************************************* 

"Gott gebe mir die Gelassenheit, Dinge hinzunehmen, die ich nicht ändern kann, den Mut, Dinge zu ändern, die ich ändern kann, und die Weisheit, das eine vom anderen zu unterscheiden"                   Reinhold Niebuhr

*********************************************************************************************

GSSEV3D
GSSEV3D
Posted 6 Years Ago
View Quick Profile
Distinguished Member

Distinguished Member (2.9K reputation)Distinguished Member (2.9K reputation)Distinguished Member (2.9K reputation)Distinguished Member (2.9K reputation)Distinguished Member (2.9K reputation)Distinguished Member (2.9K reputation)Distinguished Member (2.9K reputation)Distinguished Member (2.9K reputation)Distinguished Member (2.9K reputation)

Group: Forum Members
Last Active: Last Year
Posts: 66, Visits: 744
Very well done, the Stereoscopic effect is great and so was the  scene composition.
Was that done with the standard stereo camera or did you use 2 cameras in the scenes.
I can never get good depth with the Iclone stereo camera.
Edited
6 Years Ago by GSSEV3D
Amadeus
Amadeus
Posted 6 Years Ago
View Quick Profile
Distinguished Member

Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)Distinguished Member (7.2K reputation)

Group: Forum Members
Last Active: 2 Years Ago
Posts: 2.3K, Visits: 3.7K
Hi GSSEV3D

Thank you very much for the compliment!

i used 6 cameras for the shots. the quality can be adjusted via the
improve convergence - distance 

The clip was rendered as Stereo-Vision-Output / Anaglyph.

Unfortunately, you need some anaglyph glasses to view it, but 
the spatial impression is already impressive in my opinion.

In the german forum we have about 2 weeks ago
started a discussion about VR, so 360 degree clips and stereoscopy.

Some clips can be found on my channel.


without any effect, but a little longer  Smile see below

kind regards




********************************************************************************************* 

"Gott gebe mir die Gelassenheit, Dinge hinzunehmen, die ich nicht ändern kann, den Mut, Dinge zu ändern, die ich ändern kann, und die Weisheit, das eine vom anderen zu unterscheiden"                   Reinhold Niebuhr

*********************************************************************************************

Edited
6 Years Ago by Amadeus



Reading This Topic